SPONSOR

Thursday 3 December 2015

Kopi dan Koko Mata untuk Penyembuhan Sakit Kronik dan Kesihatan Mata

Kebanyakan orang suka minum kopi. Ada yang menggelar diri 'hantu kopi'. Maksudnya kalau sehari tak dapat minum kopi tu, rasa tak semangat dan macam lesu. Ada yang menggigil. Bagi aku, tiga hari tu kira 'limit'nya lah. Lepas tu memang menggagaulah cari kafein.

     Minum kopi saja-saja memang rasa rugi. Sebab tu kami sekeluarga sentiasa tercari-cari kopi yang sedap. Dah sedap tu, nak juga ada khasiat.

Kopi mata dan koko mata ni memang pilihan kami yang pertama. Sebabnya? Rasanya yg tak manis tapi lemak berkrim. Sesuai sangatlah dengan kami yang tak suka manis sangat. Manis pencuci mulut tu lain. 

Kopi mata dan koko mata ni adalah keluaran tempatan di bawah jenama Cengreen Global Sdn. Bhd. Syarikat ni ditubuhkan 4 tahun lepas. Aku kenal jenama ni tahun 2014 semasa buka gerai di Eheh Megabazaar di MAEPS, Serdang. Tertarik dengan nama popularnya iaitu kopi mata dan koko mata, sesuai dengan masalah mata yang dialami cik abe Zam yang bercermin mata sejak darjah 5 dan mata aku sendiri yang silau. Siaplah kalau pandu kereta malam2. Terkenyit-kenyit mata. Adeh! Bertambah kerut dan kedut plaks.


Cen-coco dan Cen-roma atau lebih dikenali sebagai kopi mata dan koko mata.

     Jadi, amacam? Korang tak mahu cuba? Boleh tanya di FB Benda Sedap untuk maklumat lanjut. 






1 comment:

irsah said...

Wahh bermacam macam brand kopi dan ada juga penambaikannya ;) .. Namun at the end kami seisi famili stick with Nescafe and Kopi cap kapal Api.. back to the roots :)